Vår kommunikation präglas av öppenhet, trovärdighet och nytänkande. Linköpings universitet verkar i en värld där konkurrensen om eftertraktade studenter, kompetenta medarbetare och forskningsmedel ökar alltmer. För att nå de strategiska målen, fullfölja våra uppdrag samt förverkliga visionen om att vara ett universitet med mod att tänka fritt och göra nytt arbetar Kommunikations- och marknadsavdelningen för att förstärka universitetet position som förnyare och bilden av LiU som ett samhällsengagerat universitet i ständig rörelse.
Organisation och uppdrag
Avdelningens uppdrag är både strategiskt och operativt. Vi ska bidra till att rekrytera studenter, skapa långsiktiga relationer, sprida kunskap om forskning, utbildning och samverkan, attrahera framstående medarbetare, skapa stolthet internt och externt, vårda, stärka och utveckla varumärket samt vara ett professionellt stöd i organisationen för kommunikation och marknadsföring.
Kommunikations- och marknadsavdelningen samlar alla som arbetar med kommunikation och marknadsföring vid Linköpings universitet. Arbetet sker både centralt och lokalt i organisationen. Avdelningen har sex enheter.