World Social Work Day firas tredje tisdagen i mars varje år för att uppmärksamma det sociala arbetet i världen. Årets internationella tema är "Promoting community and environmental sustainability".

World Social Work Day

Välkommen till Linköpings universitet, Campus Norrköping för att diskutera hur socionomers kompetens kan kopplas till klimatförändringar och ett hållbart samhälle. Socionomstudenter berättar om sina erfarenheter av internationellt socialt arbete och inbjudna gäster talar om temat utifrån samhällets beredskap och insatser för klimatflyktingar.

• Tisdagen den 21 mars 2017, kl. 12.00-15.00
  • Plats: Färgeriet, Kåkenhus, Campus Norrköping

Evenemanget är kostnadsfritt. Ingen anmälan behövs. Det bjuds på lunchmacka till de 50 första besökarna.

12.00 Välkomstmingel

12.30 Internationellt socialt arbete

Socionomstudenter berättar om sin verksamhetsförlagda utbildning i utlandet.

13.15 Presentationer varvat med rundabordsdiskussioner

• Klimatmigration – forskningsläget, internationella riktlinjer & Sveriges beredskap
    Veronica Brodén Gyberg & Dennis Tütüncü, Linköpings universitet
  • Social arbete med flyktingar