Genom empiriska studier av autentiska arbetsmiljöer vill jag bidra till en ökad förståelse för hur kunnande och kommunikation organiserar och organiseras i professionellas aktiviteter. Med andra ord är jag intresserad av frågor inom utbildningsvetenskap och pedagogik som generellt relaterar till frågor om fortsatt lärande och utveckling och kollektivt kunnande. Framförallt är jag intresserad av empiriska undersökningar av kunnande och samarbete från deltagarnas perspektiv i det att de utför sina dagliga arbetsuppgifter. I min avhandling har jag studerat hur sådana kommunikativa aktiviteter, med stöd av lokala teknologier, används som resurser i organisering av kontinuerligt lärande och delande av kunnande inom ett team av kvalificerade helpdeskingenjörer.
Forskningsnätverk och forskargrupper
Swedish Educational Research Association (SWERA)
Forskningsmiljön Arbete och arbetsliv
Undervisning
Beteendevetenskaplig grundkurs, Pedagogik, Kandidatprogrammet i personal- och arbetsvetenskap
CV
2015 Fil Dr i pedagogik, Göteborgs Universitet