Fotografi av Karin Valeskog

Karin Valeskog

Universitetsadjunkt

Jag är universitetsadjunkt vid fysioterapeutprogrammet samt jobbar som pedagogisk utvecklare vid Didacticum.

Presentation

Under många år har jag arbetat som programansvarig för fysioterapeutprogrammets grundutbildning samt som lärare inom de flesta kurser inom fysioterapeutprogrammets grundutbildning. Från och med våren 2022 arbetar jag ca 30% på Fysioterapeutprogrammet med kursansvar i termin 1 samt olika pedagogiska satsningar på programnivå och övrig tid som pedagogisk utvecklare på Didacticum. På Didacticum ansvarar jag för HASSA-kursen på svenska och PBL-kurserna på svenska. På övergripande universitetsnivå är jag engagerad i frågor som rör pedagogisk skicklighet och meritering.

Jag är genuint intresserad av olika aspekter av lärande och pedagogik och nyfiken på hur nya tankar, idéer och olika forskningsspår kan införlivas i min roll som pedagog. Min vision är att vi som lärare på LiU blir lika bra på att forskningsbasera vår pedagogiska gärning som vårt forsknings- och ämnesområde.

 


Publikationer

2022

Madeleine Abrandt Dahlgren, Karin Valeskog, Kajsa Johansson, Samuel Edelbring (2022) Understanding clinical reasoning: A phenomenographic study with entry-level physiotherapy students Physiotherapy Theory and Practice, Vol. 38, s. 2817-2826 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Hans Moller, Johan Creutzfeldt, Karin Valeskog, Hans Rystedt, Samuel Edelbring, Madelen Fahlstedt, Li Fellander-Tsai, Madeleine Abrandt Dahlgren (2022) Technology-Enhanced Learning of Human Trauma Biomechanics in an Interprofessional Student Context Teaching and learning in medicine, Vol. 34, s. 135-144 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

Utbildning

Organisation