På yrkesfronten har jag en bred bakgrund som spänner över flera områden: från projektledarskap inom innovationssystemet och affärs- samt teknikutveckling inom e-handel, till undervisning på gymnasienivå och inom lärarutbildningar fokuserade på teknikens didaktik. Jag har även erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet och digitalisering på kommunnivå, samt egenföretagande inom medieproduktion och webbutveckling.
Sedan 2013 har min forskning syftat till att förstå och förbättra teknikundervisning, speciellt inom områdena bedömning och förståelse för sociotekniska system. Jag har studerat hur lärare ser på dessa system och hur de bedömer elevers förståelse för dem. I min senaste publikation i "International Journal of Technology and Design Education", undersöker jag lärares kognitiva övertygelser om deras användning av verktyg vid bedömning av elevers lärande om teknologiska system. I en tidigare artikel från 2018, också i samma tidskrift, granskade jag svenska tekniklärares syn på bedömning av elevers förståelse för teknologiska system. Denna forskning bygger på en rad tidigare studier, inklusive en artikel i "NorDiNa" som diskuterar tekniklärares uppfattningar om vad tekniska system faktiskt är, och en artikel i "Design and Technology Education" som utforskar rollen av problemlösning och kritiskt tänkande i teknikundervisning.