Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU) vänder sig till dig som redan har högskolestudier i de ämnen som undervisas i svensk skola. Genom KPU kan du komplettera dina tidigare studier och ta ut en lärarexamen.
  • KPU 90 hp - Utbildningen vänder sig till dig som vill bygga på tidigare högskolestudier i ett eller fler ämnen till en ämneslärarexamen. Utbildningen ges på deltid, distans på hösten och heltid på våren. Campusträffar på plats ingår.
  • KPU 75 hp - Utbildningen vänder sig till dig som har en generell akademisk examen om lägst 180 hp och vill bli grundlärare i åk F-3 eller åk 4-6. Utbildningen ges på heltid, distans med start på hösten. Campusträffar på plats ingår.
  • KPU 60 hp - Utbildningen vänder sig till dig som har en generell akademisk examen om lägst 180 hp och vill bli ämneslärare. Utbildningen ges på heltid, distans med start hösten. Campusträffar på plats ingår.

Olika KPU-utbildningar