Vi söker dig som kan planera, leda och genomföra undervisning på kandidatprogrammet Grafisk design och kommunikation (GDK)
Foto Thor BalkhedVisuell kommunikation med inriktning grafisk design omfattar teori och praktik kring den kommunikativa användningen av visuella element som färg, form, typografi och bild. De aktuella anställningarna är inriktad mot designområdet grafisk design och kommunikation (GDK), där vi erbjuder en kandidatutbildning som är mer designorienterad än analytisk. Kandidatutbildningen kombinerar de tre aspekterna kommunikation, produktion och management, och den aktuella anställningen är främst inriktad på kommunikationsaspekten.

Avdelningen för Medie- och informationsteknik omfattar närmare ett hundratal anställda lärare och forskare. Vi är inriktade mot teknisk forskning och designforskning inom visualisering och medieteknik. De utbildningar som avdelningen ansvarar för är, förutom kandidatprogrammet i GDK, även civilingenjörsprogrammet i Medieteknik samt profilen Visual Media inom master-programmet i Design. Våra lokaler finns på vackra Campus Norrköping, centralt i staden.

I de aktuella tjänsterna planerar, leder och genomför du undervisning i första hand på kandidatprogrammet i GDK men även i förekommande fall på avdelningens andra utbildningar. Samverkan med lärare och forskare inom andra relevanta områden vid universitetet är ett naturligt inslag i arbetet.

Vi ser att du har pedagogisk skicklighet och kan undervisa både på svenska och engelska.
För tjänsten som universitetsadjunkt krävs en magisterexamen eller motsvarande kompetens.
För tjänsten som universitetslektor krävs doktorsexamen eller motsvarande kompetens.

Yrkeserfarenhet inom visuell kommunikation och/eller grafisk design är starkt meriterande, liksom ett gott branschkunnande och aktiva branschnätverk i relation till svenska eller skandinaviska förhållanden.

För mer information och ansökan senast 31 augusti 2022 se länk till respektive tjänst nedan:

Universitetslektor i Visuell kommunikation med inriktning mot grafisk design

Universitetsadjunkt i Visuell kommunikation med inriktning mot grafisk design

Kontakt och mer information