Fotografi av Andreas Larsson

Andreas Larsson

Postdoktor

Till stora delar handlar mitt arbete om att medverka nätverksbyggande, planera och genomföra fortbildningar och seminarier samt bevaka aktuell ämnesdidaktisk forskning.

Arbetet på NATDID handlar till stor del om att arbeta med skolutveckling för att lärare ska kunna överföra didaktisk forskning till sin praktik.

Med egen lärarerfarenhet vet jag hur svårt det kan vara, vilket gör mitt arbete extra spännande.

Publikationer

2024

Andreas Larsson, Andreas C. Göransson, Ammie Berglund (2024) Inledning - Biologididaktik för lärare Biologididaktik för lärare: Exempel från forskning och skolpraktik, s. 1-4 (Kapitel i bok, del av antologi)
Andreas Larsson, Andreas C. Göransson, Ammie Berglund (Redaktörskap) (2024) Biologididaktik för lärare: Exempel från forskning och skolpraktik
Andreas Larsson, Emelie Fälton, Karin Stolpe (2024) The discourse on technological literacy: exploring visual representations enabled by the visual cultures of four Swedish vocational education and training programmes Empirical Research in Vocational Education and Training, Vol. 16, Artikel 13 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Karin Stolpe, Andreas Larsson (2024) (Dis-)continuity between educational levels: Classrooms and materials as prerequisites for technology education Revisioning STEAM education in times of Climate Change (Konferensbidrag)
Andreas Larsson, Karin Stolpe (2024) Exploring the metaphoric nature of programming teachers reflections on action-a case study with teaching in mind International journal of technology and design education, Vol. 34, s. 585-602 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI

Relaterat innehåll