Nationellt centrum för naturvetenskapernas och teknikens didaktik (NATDID)

NATDID

NATDID:s uppgift är att stödja skolutvecklingen på nationell nivå inom naturvetenskap och teknik genom att sprida resultat från aktuell didaktisk forskning till dem som är verksamma i skolan. Målet med detta är att lärare ska kunna omsätta ämnesdidaktisk forskning i praktiken och därigenom låta skolan vila på en vetenskaplig grund. 

Forskning
Visa/dölj innehåll

Visa/dölj innehåll

Visa/dölj innehåll

ATENA Didaktik
Visa/dölj innehåll

ATENA Didaktik

Professionsvetenskaplig tidskrift

ATENA Didaktik är en professionsvetenskaplig tidskrift om naturvetenskapernas och teknikens didaktik som ges ut av NATDID.

Tidskriften publiceras digitalt och vänder sig till lärare, förskollärare, forskare och andra som är intresserade av hur undervisning kan utvecklas genom att den baseras på forskning och beprövad erfarenhet inom de naturvetenskapliga ämnenas och teknikens didaktik. 

Till ATENA Didaktik

FobasNT
Visa/dölj innehåll

Från FobasNT19-konferensen

Snacka om samverkan – Kommunikation, förtroende och källkritik
Gustav Bohlin, Vetenskap & Allmänhet.

Digitala miljöer och verktyg i NT-undervisning
Madelen Bodin, Umeå universitet.

Nyheter
Visa/dölj innehåll

Mer om NATDID
Visa/dölj innehåll

Kontakt
Visa/dölj innehåll

NATDID i sociala medier

Visa/dölj innehåll

Youtube