Sök på liu.se
Sök
Visar
1 - 6
av 6
träffar
Laddar resultat
Språk, redskap och representationer
Inom detta forskningsområde fokuseras dessa redskap och representationer och vilka möjligheter till lärande av naturvetenskap de ger. Vi undersöker även hur nya typer av redskap förändrar naturvetenskapliga lärandepraktiker i sig.
Teknik, naturvetenskap och didaktik - TekNaD
Teknik, naturvetenskap och didaktik - TekNaD - är en forskningsmiljö inom teknikens och naturvetenskapernas didaktik som startade 2011.
Medarbetare
Visa alla
Erfarenhetsbaserat lärande i naturvetenskaplig undervisning
Forskningen tar utgångspunkt i Kroppsligt förankrad kognition (embodied cognition) och mer specifikt i teorin för begreppsliga metaforer.
Didaktiska ansatser inom naturvetenskaplig undervisning
Forskningen inom detta område inriktas mot att dels vidareutveckla didaktiska ansatser inom naturvetenskap, dels undersöka och kritiskt granska deras historiska, kulturella samtida uttryck.
Nyhet |
06 mars 2016
NCU i ny kostym
Verksamheten vid Nationellt centrum för utomhuspedagogik, NCU, kommer att fortsätta i andra former vid LiU. Det finns idag inget nationellt uppdrag som kan ligga till grund för en centrumbildning, skriver rektor i ett beslut.
Forum för utomhuspedagogik
Forum för utomhuspedagogik är ett fakultets- och institutionsövergripande forskningsforum vid Linköpings universitet. Här möts forskare och lärare för att diskutera aktuella frågor inom utomhuspedagogik och utomhusdidaktik.