Sök på liu.se
Sök
Visar
1 - 6
av 6
träffar
Laddar resultat
Marknadsföring och innovation
I vår forskning om marknadsföring och innovation arbetar vi med frågor kring hur organisationer och kunder kan samskapa värde.
Nyhet |
30 juni 2022
Ny forskning om kundupplevelser efter pandemin
Hur påverkade pandemin kundbeteendet? Vad är viktigt för kunder när de ska handla i fysiska butiker respektive nätbutiker? Det är frågor som forskare på LiU vill ge svar på och som nu får finansiering under två år av Handelsrådet.
Medarbetare
Visa alla
Nyhet |
20 november 2020
Uppdragsutbildning som sammanför lantbrukarna med teknikbolagen
En utbildning för yrkesverksamma inom teknik, matproduktion och lantbruk. "Många känner kanske inte till att lantbruket ligger före andra branscher inom den tekniska utvecklingen och är på väg in i en ny teknisk era", menar Per Frankelius.
Nyhet |
12 mars 2019
Delningsekonomin behöver både hjärta och plånbok
Det behövs både hjärta och plånbok för att få kollaborativ konsumtion – eller ägodelning – att fungera. Vissa verksamheter är mer ideella, andra mer affärsmässiga, men båda sidorna är lika viktiga. Det visar en ny avhandling vid LiU.
Nyhet |
17 mars 2023
LiU-doktorander till internationell konferens
LiU fanns med på världens största konferens om forskning kring marknadsföring, 2023 AMA Winter Academic Conference i Nashville. Doktoranderna Brenda Nansubuga and Tanvir Ahmed presenterade sina senaste resultat.
Nyhet |
08 maj 2019
Över två miljoner till forskning om proaktivt marknadsskapande
Hur kan ett företag skapa sin egen marknad? Och hur går det till i praktiken? Daniel Kindström och Mikael Ottosson har fått över 2.4 miljoner i anslag från Riksbankens Jubileumsfond för ett projekt som ämnar ta reda på just det.