Dags att knyta kontakter med arbetslivet eller börja arbeta? Här hittar du information om arbetsmarknadsdagar, karriärportalen Unitalent och nätverket LiU Alumni för tidigare studenter.

Att ta examen

Vägen till examen kan gå via ett program eller via kurser som du själv har kombinerat. Oavsett vilken väg du väljer bör du ta ut din examen. Det är din examen som är ditt bevis på att du har klarat av ett visst antal högskolepoäng och läst ett ämne till en viss nivå.

För att få en examen måste du själv ansöka om ett examensbevis. På vår sida Examensbevis och verifiering av studier vid Linköpings universitet kan du läsa mer om hur du ansöker om examen och får del av ditt digitala examensbevis. Här finns också information om digitala kursbevis och andra meritintyg.

Vägar till jobb

Jobba under studietiden

För dig som är student på LiU finns flera möjligheter att jobba extra inom Linköpings och Norrköpings kommuner samtidigt som du pluggar. Lediga uppdrag hittar du på studentlivet.se. Där finns även tips på hur du tar dig till drömjobbet.

Ett annat sätt att få erfarenhet medan du pluggar är att engagera dig i studentkåren, i din sektion, en förening eller genom att arbeta som volontär. Det finns också en hel del möjligheter att jobba extra på LiU, till exempel som studentambassadör, studentvärd och extrapersonal på IT-avdelningens Kundcenter. Hitta lediga jobb på LiU.

Starta eget eller börja forska

Alumner om livet efter studierna

Nätverk för tidigare studenter