Arbetsmarknadsdagar och karriärmässor är unika mötesplatser för studenter som vill hitta sin väg ut i arbetslivet men även för företag och organisationer som söker framtida medarbetare.

LARM2019, Linköpings största arbetsmarknadsmässa. Anordnas av studentkåren LinTek för studenter på Tekniska fakulteten.  Obs - endast muntligt godkännande att publicera på LiU:s webb i samband med reportage om LARM2019. Foto Charlotte PerhammarEn arbetsmarknadsdag är ett utmärkt tillfälle att nätverka och skapa nya kontakter - både för dig som student och dig som arbetsgivare! Varje år anordnas flera sådana dagar med olika inriktningar och för olika branscher. Vissa är arrangerade av kårerna, andra av sektionerna vid Linköpings universitet. Under Kalasmässan, som är en dal av Kalasmottagningen, finns också möjlighet att besöka företag, organisationer och studentföreningar som kan vara intressanta för dig som student.

Om du vill veta mer om kommande arrangemang kan du kontakta sektionerna och kårerna. Det går även att hålla utkik efter kommande event på studentlivet.se.

Kalasmässan

Andra mässor och arbetsmarknadsdagar

Beteendevetenskap, HR, samhälle och lärande

CARMA

Consensus Arbetsmarknadsmässa för samtliga studenter på Medicinska fakulteten i Linköping och Norrköping samt Linköpings Universitets psykologstudenter.

HR-dagen

Anordnas av PULS och syftet är att skapa ett forum för studerande och yrkesverksamma inom HR-området där inspiration, dialog och lärande står i fokus.

HR-dagen

LIAM

Lärarutbildningarnas Inspirations- och Arbetsmarknadsdag som anordnas av Lärarsektionen är till för alla lärarstudenter, såväl från Campus Norrköping som Campus Valla.

LIAM

Pol.Ar

Föreläsningar och arbetsmarknadsmässa som arrangeras av FLiNS för studenter som läser statsvetenskap och nationalekonomi.

Data, IT och logistik

Exjobbsmässan

Exjobbsmässan arrangeras varje höst och är ett samarbete mellan LinTek, Linköping Science Park och Norrköping Science Park. Det är ett perfekt tillfälle för dig som student att komma i kontakt med lokala företag i Östergötland för att landa ditt exjobb.

LINK-dagarna

Arrangeras av sektionen för Teknisk fysik och elektroteknik samt sektionen för Datateknik och Informationsteknologi. Fokuserar på kompetens inom data och IT.

LINK-dagarna

Arrangeras på campus Norrköping av Logistiksektionen.

Ekonomi och juridik

Juroday

Affärsjuristernas årliga arbetsmarknadsdag består av allt från CV-granskning och föreläsningar, till mässa och bankett.

Juroday

TEAM-dagarna

Arrangeras av Sektionen för industriell ekonomi (I-sektionen) och ekonomföreningen vid Linköpings universitet (ELIN).

Naturvetenskap och teknik

LARM

LinTeks arbetsmarknadsdagar, en arbetsmarknadsmässa för studenter på Linköpings Tekniska Högskola. LARM är en endagsmässa med tillhörande införvecka, omgiven med en mängd olika händelser som över 7500 studenter och över 150 utställare deltar i.

LARM

Medieteknikdagarna

Föreläsningar, mässa och sittning som arrangeras av medietekniksektionen.

Medieteknikdagarna

M-YRAN

Maskinteknologsektionens yrkes- och arbetsmarknadsdag. Mässa med möjligheter att knyta kontakter och förbereda sig för arbetslivet.

M-YRAN

Medicin och vård

CARMA

Läs mer om våra arbetsmarknadsdagar

Alicia Lihammar, Sara Bengtsson, Sigrid Roos och Emma Tapper.

LiU-studenter i final i tävling i skatterätt

Lärorikt, nyttigt och ganska knepigt. Men framför allt väldigt roligt. Det säger fyra LiU-studenter om tävlingen EY Young Tax Professional Of The Year där ett fast jobb som skattejurist ligger i potten.

En person testar VR-simulering.

Marknaden lockar medieteknikstudenter för 20:e gången

– Medieteknikingenjörerna har varit vårt förstahandsalternativ i många år. Vi anställer så många vi kan, konstaterar Johan Lindén på Gaia medan företagets popcornmaskin jobbar i bakgrunden. I grannmontern skrattar studenter vid en demo.

LARM arbetsmarknadsdagar viktiga för företagen

Niotusen teknologstudenter och drygt 150 företag möttes vid årets upplaga av LARM, Linköpings teknologers arbetsmarknadsmässa, den 39:de i raden.

För företag och organisationer