Forum för forskningsbaserad NT-undervisning - FobasNT

FobasNT konferens
 

Forum för forskningsbaserad NT-undervisning (FobasNT) är 
ett forum för lärare, förskollärare, rektorer, skolledare, utvecklingsledare, forskare och lärarutbildare men också personer verksamma i myndigheter och organisationer. Syftet med FobasNT är att synliggöra och diskutera praktiknära forskning. 

FobasNT består av tre delar:

  • Livepresentationer av forskningsprojekt via Nationellt centrum för naturvetenskapernas och teknikens didaktiks Facebooksida, intresseanmälan för att presentera forskning via vår Facebooksida skickas till fobasnt@uv.liu.se. Se instruktioner för presentationsförslag nedan
  • Konferens på flera orter parallellt på en ort nära dig, datum för konferensen publiceras när de är spikade.
  • Årets examensarbete inom naturvetenskapernas och teknikens didaktik. Varje lärosäte med lärarutbildning kan nominera ett examensarbete per år genom att skicka detta till fobasnt@uv.liu.se. De två vinnande bidragen erbjuds presentera sitt arbete vid konferensen och via Facebook. Sista datum för nominering av årets examensarbete 2021 är 18 juni 2021, arbetet ska vara examinerat under 2020-2021.

Instruktioner för presentationsförslag

Du kan antingen skicka in ditt bidrag i textform eller genom en filmpresentation. Detta ska finnas med:

  • Titel
  • Namn och hemvist (ev skola/lärosäte/myndighet samt ort)
  • Sammanfattning
  • Filmlänk (till Youtube eller liknande) om du skickar in film

I sammanfattningen beskriver du vad du vill presentera. Det är viktigt att du tydligt anger syftet med din presentation och beskriver vad du har gjort och vad du har kommit fram till.

Tänk på att presentera så att någon som inte varit med i arbetet kan förstå presentationsförslaget. Om du skickar in ett skriftligt presentationsförslag behöver du inte ha några underrubriker och du ska inte ange referenser.

Längd: max 300 ord (text) eller max 2 min (film).

Arrangör av konferensen FobasNT är NATDIDVisa/dölj innehåll

Kontakta ossVisa/dölj innehåll