Följande fonder som du finner länkar till nedan har en koppling till Medicinska fakulteten vid Linköpings universitet.

Utöver dessa fonder finns även andra fonder som hanteras via Region Östergötlands ansökningsportal, se http://www.researchweb.org/is/lio/

Fonder och stiftelser vid Medicinska fakulteten

Barn klädda som superhjältar.

Joanna Cocozzas stiftelse för barnmedicinsk forskning

Joanna Cocozza stiftelse grundades genom en privat donation 2019. Stiftelsen har en bred och långsiktigt inriktning med ändamål att stödja barnmedicinsk forskning vid Linköpings universitet.

njure

Ingrid Asps stiftelse för njurmedicinsk forskning

Ingrid Asp har genom en donation bildat stiftelsen som främjar njurmedicinsk forskning vid LiU. Stiftelsen tar tacksamt emot fler donationer för att möjliggöra fler forskningsframsteg.

Psoriasis på en armbåge

Ingrid Asps stiftelse för forskning inom psoriasis och eksem

Ingrid Asp har genom en donation bildat stiftelsen som har i syfte att främja psoriasisforskning vid Linköpings universitet. Trots många framsteg så behövs mer forskning och stiftelsen tar tacksamt emot fler donationer.

Biomedicinska analytiker, forskning

Anna Cederbergs stiftelse for medicinsk forskning

Stiftelsens ändamål är att främja medicinsk forskning bedriven av svenska vetenskapsmän.

Logotyp Hälsofonden

Hälsofonden

Hälsofonden stödjer det regionala arbetet för den medicinska utvecklingen.

Hälsofonden - en regional fond
Lions forskningsfond logotyp

Lions forskningsfond

Lions forskningsfond stödjer unga forskare så att de kan hitta nya kreativa sätt att bekämpa folksjukdomar.

Lions forskningsfond
Bild på de elektroniska signalerna i hjärnan. Bakgrunden är svart.

Stiftelsen för Parkinsonforskning

En privat donation på tjugo miljoner kronor till Linköpings universitet stärker forskningen kring Parkinsons sjukdom och förvaltas av Stiftelsen för Parkinsonforskning.

Mänskligt hjärta, hjärtfonden

Stiftelsen Hjärtfonden

Stiftelsen Hjärtfonden vid Linköpings universitet är en lokal stiftelse som syftar till att stötta framför allt yngre forskare vid Linköpings universitet.

Bröstcancerceller, cancer, cancer cells

Östgötaregionens cancerfond

Stiftelsen har som uppgift att stödja cancerforskningen vid Linköpings universitet. Varje år delas medel ut till olika forskare i östgötaregionen.