03 oktober 2018

Professor Lars Eriksson vid avdelningen Fordonssystem, Linköpings universitet, har tilldelats “Best Paper Award” vid Dynamic Systems and Control Conference, Atlanta, USA.

Professor Lars Eriksson of the Division of Vehicular Systems at Linköping University has received an award at the 2018 Dynamic Systems and Control Conference in Atlanta, USA.Tillsammans med Kræn Vodder Busk, MAN Energy Solutions, Danmark, Mogens Blanke, Danmarks Tekniske Universitet och Morten Vejlgaard-Laursen, Maersk, Danmark har han tilldelats utmärkelsen “Rudolph Kalman Best Paper Award” för artikeln “Control-Oriented Model of Molar Scavenge Oxygen Fraction for Exhaust Recirculation in Large Diesel Engines”.

Priset ges årligen till den bästa artikeln som publicerats i ASME Journal of Dynamic Systems Measurement and Control under det föregående året.

Läs mer om priset på The American Society of Mechanical Engineers hemsida.

Om avdelningen

Om institutionen