2022 Jesper Haglund, Fredrik Jeppsson, Konrad Schönborn (2022) Introduction Thermal cameras in science education, s. 1-3 Vidare till DOI Jesper Haglund, Fredrik Jeppsson, Konrad Schönborn (2022) Conclusions and future outlook Thermal cameras in science education, s. 205-210 Vidare till DOI Jesper Haglund, Fredrik Jeppsson, Konrad Schönborn (Redaktörskap) (2022) Thermal Cameras in Science Education Fredrik Jeppsson, Kristina Danielsson, Ewa Bergh Nestlog, Kok-Sing Tang (2022) Primary Pupils' Multimodal Representations in Worksheets: Text Work in Science Education Education Sciences, Vol. 12 Vidare till DOI Kok-Sing Tang, Fredrik Jeppsson, Kristina Danielsson, Ewa Bergh Nestlog (2022) Affordances of physical objects as a material mode of representation: A social semiotics perspective of hands-on meaning-making International Journal of Science Education, Vol. 44, s. 179-200 Vidare till DOI
Jesper Haglund, Fredrik Jeppsson, Konrad Schönborn (2022) Introduction Thermal cameras in science education, s. 1-3 Vidare till DOI
Jesper Haglund, Fredrik Jeppsson, Konrad Schönborn (2022) Conclusions and future outlook Thermal cameras in science education, s. 205-210 Vidare till DOI
Jesper Haglund, Fredrik Jeppsson, Konrad Schönborn (Redaktörskap) (2022) Thermal Cameras in Science Education
Fredrik Jeppsson, Kristina Danielsson, Ewa Bergh Nestlog, Kok-Sing Tang (2022) Primary Pupils' Multimodal Representations in Worksheets: Text Work in Science Education Education Sciences, Vol. 12 Vidare till DOI
Kok-Sing Tang, Fredrik Jeppsson, Kristina Danielsson, Ewa Bergh Nestlog (2022) Affordances of physical objects as a material mode of representation: A social semiotics perspective of hands-on meaning-making International Journal of Science Education, Vol. 44, s. 179-200 Vidare till DOI
Naturvetenskapernas didaktik Naturvetenskapernas didaktik är en forskningsmiljö som bedriver forskning i anslutning till lärarutbildningen vid Linköpings universitet, speciellt den del som genomförs i Norrköping.
Kurs med fokus på lekfullt lärande Kraven mot förskolans verksamhet blir hårdare, och nya styrdokument trycker mer på naturvetenskapliga fenomen. I kursen Yngre barns lärande i naturvetenskap, teknik och hållbar utveckling, arbetar man med ämnet, utifrån kroppsliga erfarenheter.
Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap (LEN) Avdelningens uppdrag är att bedriva utbildning och forskning inom det utbildningsvetenskapliga området samt utbildning inom språklig kommunikation.
Institutionen för beteendevetenskap och lärande (IBL) Mänskligt beteende och förutsättningar för lärande står i fokus för utbildning och forskning på vår institution. Vi utbildar studenter och forskare som står väl rustade att möta framtida utmaningar i samhälle och arbetsliv.