Sök på liu.se
Sök
Visar
1 - 10
av 14
träffar
Laddar resultat
Medicinsk digital tvilling
Medicinsk Digital Tvilling (MeDigiT) är en plattform med målsättning att underlätta användningen av individspecifika digitala modeller i sjukvården.
Problembaserat lärande
Problembaserat lärande, PBL, är benämningen på den pedagogiska modell som används vid Medicinska fakultetens samtliga utbildningar. I PBL betonas studentens egna ansvar för lärande och vikten av att lärande sker i verklighetstrogna situationer.
Medarbetare
Visa alla
Ansvarsfull forskning
Brister inom forskningsmiljöer har fått allmänhetens uppmärksamhet efter flera medicinska och vetenskapliga skandaler. Finns det funktioner inom forskningsmiljöer som kan försämra vetenskapliga standarder?
Medicinsk simulering - instruktörsperspektiv
Vi studerar den pedagogiska utvecklingen av instruktörer inom medicinsk simulering över tid, med fokus på individens respektive organisationens utveckling.
Nyhet |
04 april 2017
Många ville uppmärksamma Mats Hammar
Professor Mats Hammar har under 40 år varit en tongivande och mycket aktiv person vid Linköpings universitet och Medicinska fakulteten. Historierna, hyllningarna och skratten var många när hans pensionsavgång högtidlighölls under "Mats Hammar-dagen".
Pedagogiska utvecklingsprojekt vid Medfak
Medicinska fakulteten har framgångsrikt arbetat med pedagogisk utveckling i över 30 år. Problembaserat och interprofessionellt lärande har varit viktiga hörnstenar.
Interprofessionellt lärande
En av hörnstenarna inom utbildningarna vid Medicinska fakulteten är momenten där studenter från flera program lär tillsammans för att utveckla och träna sin interprofessionella kompetens, alltså förmågan att samverka i sina framtida yrkesroller.
Interprofessionellt lärande i simuleringsbaserad undervisning för vårdprofessionerna
Vårt huvudsakliga fokus är att utveckla kunskapen om hur interprofessionellt samarbete i sjukvårdsteam kan utvecklas och tränas genom simuleringsbaserade inlärningsmiljöer.
Delad förståelse och teamarbete
Vilka förhållanden är kritiska för studenter från olika professioner för att uppnå en delad förståelse av simulerade händelser och uppnå koordinerat teamarbete? (Delstudie 1)
Först i världen med visualiseringsbord i undervisning
Som en gigantisk Ipad – det är vad Visualiseringsbordet är. Och Medicinska fakulteten är först i världen med att använda det i sin undervisning.