Utbildningen är fyraårig och leder fram till en doktorsexamen (240 hp) och/eller licentiatexamen (120 hp).
Utbildningen ges i samarbete med den nationella forskarskolan i socialt arbete.
Forskarutbildning i socialt arbete syftar till att fördjupa den studerandes kunskaper inom socialt arbete och utveckla sådana kunskaper och färdigheter som fordras för att självständigt kunna bedriva forskning inom socialt arbete, samt att bidra till kunskapsutvecklingen inom ämnet genom framställandet av en vetenskaplig avhandling.
Studieplanen gäller för studerande som avslutar utbildningen med doktorsexamen eller licentiatexamen.
Jessica Sjögren, 2018, Med relationen som redskap? Om socialsekreterare, klientarbete och professionalitet i socialtjänsten
Elin Nilsson, 2018, Facing dementia as a we: Investigating couples’ challenges and communicative strategies for managing dementia
Nina Åkerlund, 2017, Barns relationer i våldets närhet: Respons, positioner och möjligheten till barns röst
Christina Söderberg, 2016, Individinriktad brottsprevention: Om SSPF och viljan att samverka, licentiatavhandling
Anneli Silvén Hagström, 2016, To mourn and resist stigma: Narration, meaning-making and self-formation after a parent’s suicide
Veronica Ekström, 2016, Det besvärliga våldet: Socialtjänstens stöd till kvinnor som utsatts för våld i nära relationer
David Ekholm, 2016, Sport as a means of responding to social problems: Rationales of government, welfare and social change