2022 Victor Fors, Björn Olofsson, Erik Frisk (2022) Resilient Branching MPC for Multi-Vehicle Traffic Scenarios Using Adversarial Disturbance Sequences IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT VEHICLES, Vol. 7, s. 838-848 Vidare till DOI Jian Zhou, Björn Olofsson, Erik Frisk (2022) Interaction-Aware Moving Target Model Predictive Control for Autonomous Vehicles Motion Planning 2022 EUROPEAN CONTROL CONFERENCE (ECC), s. 154-161 Vidare till DOI Erik Frisk, Fabian Jarmolowitz, Daniel Jung, Mattias Krysander (2022) Fault Diagnosis Using Data, Models, or Both - An Electrical Motor Use-Case Theodor Westny, Björn Olofsson, Erik Frisk (2022) Uncertainties in Robust Planning and Control of Autonomous Tractor-Trailer Vehicles Erik Jakobsson, Erik Frisk, Mattias Krysander, Robert Pettersson (2022) Time Series Fault Classification for Wave Propagation Systems with Sparse Fault Data
Victor Fors, Björn Olofsson, Erik Frisk (2022) Resilient Branching MPC for Multi-Vehicle Traffic Scenarios Using Adversarial Disturbance Sequences IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT VEHICLES, Vol. 7, s. 838-848 Vidare till DOI
Jian Zhou, Björn Olofsson, Erik Frisk (2022) Interaction-Aware Moving Target Model Predictive Control for Autonomous Vehicles Motion Planning 2022 EUROPEAN CONTROL CONFERENCE (ECC), s. 154-161 Vidare till DOI
Erik Frisk, Fabian Jarmolowitz, Daniel Jung, Mattias Krysander (2022) Fault Diagnosis Using Data, Models, or Both - An Electrical Motor Use-Case
Theodor Westny, Björn Olofsson, Erik Frisk (2022) Uncertainties in Robust Planning and Control of Autonomous Tractor-Trailer Vehicles
Erik Jakobsson, Erik Frisk, Mattias Krysander, Robert Pettersson (2022) Time Series Fault Classification for Wave Propagation Systems with Sparse Fault Data
Förebyggande underhåll för autonom gruvdrift Forskningen fokuserar i huvudsak på hur teorier, metoder och tillgängliga data kan användas för att prognosticera underhåll i varje enskild maskin - i synnerhet för maskiner i gruvdrift.
LiU-forskning stoppar avgasfusket Volkswagen-skandalen har skyndat på arbetet att ta fram nya lagkrav för utsläpp vid körning under verkliga förhållanden. Med LiU-forskarnas metod kan nya tillförlitliga tester tas fram snabbt och enkelt.
Smart reglering ger minskad bränsleåtgång En diesel-elektrisk drivlina kan ge tunga arbetsfordon kapacitet som vida överträffar den hos fordon med traditionell förbränningsmotor. Martin Sivertsson har studerat hur man bäst utnyttjar diesel-elektriska drivlinors fulla potential.
Nya körcykler minskar utsläpp och bränsle Peter Nyberg har i sin avhandling tagit fram nya metoder för att generera och omforma körcykler. Metoderna gör det lättare för biltillverkare att utforma drivlinan så att utsläpp och bränsleförbrukning minimeras.
Arvind Balachandran Doktorand Abhijeet Behera Nils Dressler Lars Eriksson Professor Fatemeh Hashemniya Doktorand Robin Holmbom Postdoktor Olov Holmer Postdoktor Erik Höckerdal Adjungerad universitetslektor Max Johansson Doktorand Tomas Uno Jonsson Daniel Jung Universitetslektor, Docent Sogol Kharrazi Adjungerad universitetslektor, Docent Oskar Lind Jonsson Doktorand Tobias Lindell Forskningsingenjör Arman Mohammadi Doktorand Lars Nielsen Professor Björn Olofsson Arezou Safdari-Vaighani Doktorand Christofer Sundström Universitetslektor, Docent Theodor Westny Doktorand Jian Zhou Doktorand Jan Åslund Biträdande professor Visa alla Visa färre
Fordonssystem (FS) Avdelningen Fordonssystem forskar inom reglering, diagnos och övervakning av fordonsfunktioner.
Institutionen för systemteknik (ISY) Institutionen för systemteknik (ISY) är central inom olika ingenjörsutbildningar både vad gäller baskunskaper och tillämpade kurser.