Här hittar du information om workshopserier och övriga kurser som ges och har getts på LiU inom Skolverkets satsning på programmering för lärare.

Linköpings universitet får återkommande i uppdrag av Skolverket att erbjuda workshopserier för den som vill lära sig mer om programmering i skola och förskola. Se mer information under rubriken Workshopserier.

Dessutom ger Linköpings universitet i perioder flera olika poänggivande utbildningar i programmering i samarbete med Skolverket, bland annat två introduktionskurser och två fortsättningskurser. På respektive kurssida ser du om kursen för närvarande är aktiv eller vilande.

Kostnadsfria workshops i programmering

Introduktionskurser i programmering

Fortsättningskurser i programmering

Bakgrund