Utbildning inom området

Utbildning inom fysik, elektroteknik och matematik

Inom området utbildar vi på alla nivåer, från behörighetsgivande utbildning i form av basår till forskarutbildning. För civilingenjörsprogrammet Elektronikdesign står vi för de allra flesta kurser.

Forskarutbildning sker inom ämnena elektro- och systemteknik, matematik samt materialvetenskap.

Filmer från utbildningen

Video

Artiklar om utbildningen

Så är det att läsa elektronikdesign

Examensarbeten

Om du är student med inriktning motsvarande vår forskning är du välkommen att göra ditt examensarbete hos oss, såväl på kandidat- som masternivå. Kontakta studierektor Kjell Karlsson för fysik och elektroteknik eller studierektor George Baravdish för matematik.
I LiU:s databas för examensarbeten kan du hitta aktuella exjobb.

Om du är LiU-student och söker examinator och handledare för externt examensarbete går det också bra att kontakta respektive studierektor.

Tillhör du ett företag eller en organisation som vill veta mer om vad det innebär att ta emot en exjobbare så finns information i denna nedladdningsbara pdf.

Studierektorer