2019 Linnéa Stenliden, Ulrika Bodén, Jörgen Nissen (2019) Students as Producers of Interactive Data Visualizations-Digitally Skilled to Make Their Voices Heard Journal of Research on Technology in Education , Vol. 51 , s. 101-117 Vidare till DOI 2017 Linnéa Stenliden, Jörgen Nissen (2017) HOW TO OUTLINE DIDACTIC DESIGNS THAT COMBINE VISUAL ANALYTICS, KNOWLEDGE VISUALIZATION, ASSIGNMENTS AND ASSESSMENTS FOR K 12 STUDENTS INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE , s. 3793-3802 2015 Linnéa Stenliden, Jimmy Johansson, Jörgen Nissen (2015) Visual Data and K 12 Students - Translations Through Visual Analytics and Knowledge Visualization ICERI2015 Proceedings , s. 5189-5198
Linnéa Stenliden, Ulrika Bodén, Jörgen Nissen (2019) Students as Producers of Interactive Data Visualizations-Digitally Skilled to Make Their Voices Heard Journal of Research on Technology in Education , Vol. 51 , s. 101-117 Vidare till DOI
Linnéa Stenliden, Jörgen Nissen (2017) HOW TO OUTLINE DIDACTIC DESIGNS THAT COMBINE VISUAL ANALYTICS, KNOWLEDGE VISUALIZATION, ASSIGNMENTS AND ASSESSMENTS FOR K 12 STUDENTS INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE , s. 3793-3802
Linnéa Stenliden, Jimmy Johansson, Jörgen Nissen (2015) Visual Data and K 12 Students - Translations Through Visual Analytics and Knowledge Visualization ICERI2015 Proceedings , s. 5189-5198
Pedagogiskt arbete Vår kärna består av praktiknära forskning om verksamheter i anslutning till utbildning, som syftar till att förstå och problematisera villkor för utbildning och undervisning i bland annat förskola, fritidshem, skola och lärarutbildning. Lärande, estetik, naturvetenskap LEN:s uppdrag är att bedriva utbildning och forskning inom det utbildningsvetenskapliga området samt utbildning inom språklig kommunikation. Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier (ISV) sätter människan och samhället i centrum. Vi studerar skeenden och utmaningar i livet. Samverkan mellan utbildning, forskning och det omgivande samhället är tongivande hos oss.