25 februari 2022

Mimmi Gustafsson, universitetsadjunkt på Avdelningen för nationalekonomi vid IEI, har blivit utnämnd till ”Årets fakultetsmedlem 2020/2021"– ett pedagogikpris som delas ut av Ekonomiföreningen vid Linköpings universitet (ELIN).

Mimmi Gustafsson
Mimmi Gustafsson Teiksma Buseva
Motiveringen lyder:
 ”För ditt brinnande engagemang och dedikation till studenters lärande. Ditt sätt att få studenter känna sig sedda har haft stor inverkan på många studenters självkänsla. Det engagemang du uppvisar i ditt arbete är inspirerande, och sprider sig bland alla dina studenter. Inte minst har ditt kreativa sätt att undervisa inspirerat och främjat dina studenters lärande, många kommer för alltid komma ihåg den legendariska Mimmis bank.”

Så här säger Mimmi om utmärkelsen:
– Det är superkul att få den här typen av utmärkelse och jag blev väldigt, väldigt glad när jag fick reda på det! Det känns också speciellt att ha fått utmärkelsen när studenterna som har nominerat mig i princip bara har träffat mig över Zoom, vilket från min sida har känts otroligt tråkigt eftersom jag inte alls fått samma kontakt med studenterna som när vi ses på föreläsningar och lektioner på plats. Men det är ju kul att jag har lyckats göra något sorts positivt intryck! Det motiverar mig verkligen att fortsätta att lägga ner tid och energi på att utveckla undervisningen.

Mimmi Gustafsson är också Lika villkorsombud på Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI).

Ekonomiföreningen vid Linköpings universitet (ELIN) är en ideell studentförening med drygt 1000 medlemmar. Medlemmarna har koppling till Civilekonomprogrammet och Filosofiska fakulteten vid Linköpings universitet. De intresserar sig för utbildningen, näringslivet och studiesociala frågor. Läs mer om ELIN