På uppdrag av Skolverket erbjuder LiU utbildning inom Lärarlyftet. Anmäl dig till våra  ämneskurser och bredda din behörighet inom bland annat teknik och slöjd.

Lärarlyftet är en möjlighet för dig som lärare att få utökad behörighet i fler ämnen. Det finns inga krav på att du som söker ska undervisa i det ämne som du studerar via Lärarlyftet. Lärarlyftet är en regeringssatsning som syftar till att höja lärarnas kompetens.

Nuvarande satsning inom Lärarlyftet pågår till år 2025, därför är antagningen till våra längre utbildningar inom Lärarlyftet pausad. Om satsningen förlängs hoppas vi att kunna öppna upp för nya omgångar.

Du som söker till lärarlyftet ska:

• ha lärarexamen
  • vara anställd som lärare
  • ha din arbetsgivares godkännande

Vill du veta mer om Lärarlyftet? Besök Skolverkets webbsida

Aktuella utbildningar

Pausad antagning

Fyra studenter som läser till Speciallärare sitter och pluggar
Anna Nilsen

Speciallärare inom lärarlyftet, 90 hp

Vi har tidigare gett en utbildning som förbereder dig för kvalificerade arbetsuppgifter som speciallärare vad gäller undervisning, utvärdering och utredning samt pedagogiskt utvecklingsarbete för elever i behov av särskilt stöd.

Nuvarande satsning inom Lärarlyftet pågår till år 2025, därför är antagningen till denna längre utbildning pausad. Om satsningen förlängs hoppas vi att kunna öppna upp för nya omgångar. Hör gärna av dig till oss om du har frågor!

Deltagare om Lärarlyftet

Elin Lundberg, lärare och tidigare deltagare i kursen Teknik för lärare:

Lärarlyftet har utvecklat min undervisning och gett mig verktyg för att kunna förbättra, förändra och utmana planering och undervisning inom området teknik. Kursen innehåller tips på arbetsmetoder, material, insyn i forskning inom området, sätt att pröva sina planeringar och reflektera över förbättringar, som jag definitivt kommer att använda mig av i mitt arbete.
Porträtt av Elin Lundberg
Elin Lundberg har tidigare deltagit i Lärarlyftets kurs Teknik för lärare åk 1-3.

Fler utbildningar inom pedagogik och lärande