Kansliet för utbildningsvetenskap (KFU)

Kansliet för utbildningsvetenskap (kfu):

  • stödjer, samordnar och utvecklar utbildning och forskning
  • utgör genom samlad erfarenhet och sakkunskap ett nav i fakultetens arbete mot olika intressenter 
  • driver tillsammans med verksamheten frågor av strategisk och lagstadgad karaktär.

Ledning

Ekonomi och budget

Grundutbildning och forskning

Internationalisering

Studievägledning

Verksamhetsförlagd utbildning

Samordning

Kommunikation

Programansvariga utbildningsledare

Samordnande programansvarig utbildningsledare

Förskollärarprogrammet 

Grundlärare i fritidshem

Grundlärare i fritidshem erfarenhetsbaserad

Grundlärarprogrammet F-3

Grundlärarprogrammet 4-6

Ämneslärare i årskurs 7-9 och gymnasieskolan

Yrkeslärarprogrammet

Folkhögskollärarprogrammet

Folkhögskollärarprogrammet

Master i pedagogiskt arbete/yngre barns lärande/specialpedagogik

Vidareutbildning av lärare som saknar lärarexamen (VAL)

Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU 60-75 hp)

Vidareutbildning för lärare med utländsk lärarexamen (ULV) och Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU 90 hp)

Speciallärarprogrammet och Specialpedagogprogrammet

Masterprogram i pedagogik för yrkeslärare

Outdoor Environmental Education and Outdoor Life

Adult Learning and Global Change

Fristående kurser

Relaterat innehåll

Nyheter

Handledare guidar och pratar med student som gör VFU

Sök uppdrag som professionsmentor

Vi söker en professionsmentor i biologi och naturkunskap till Ämneslärarprogrammet vid Linköpings universitet, med start under hösten 2024. Sök senast 12 februari, 2024.

Porträtt av kvinna (Seetha Murty)

Två förkämpar för barnen blir hedersdoktorer

Den indiska rektorn Seetha Murty har under hela sitt yrkesverksamma liv arbetat med barns och ungas lärande. Den amerikanska professorn Cindy W. Christian har ägnat sin karriär åt att utveckla omhändertagandet av misshandlade barn.

Nätverksträff.

Nordiskt nätverk skapar didaktiska synergier

– Skriftkompetensen har nog aldrig har varit viktigare än vad den är idag. När AI tar allt större plats är denna kunskap extra central! Det här är en utmaning och därför känns det helt avgörande att vi i Norden går samman och sprider vår forskning.