23 november 2021

Helene Lidestam och Simon Schütte får årets I-plom för sin engagemang och pedagogisk skicklighet i kurserna Ekonomisk analys: ekonomisk teori respektive Affective Engineering.

Fyra människor som fått pris diplom och blomma
Magnus Nielsen och Emma Enocksson Svensson, Helene Lidestam och Simon Schütte

På höstmötet delade Utbildningsutskottet av Sektionen för Industriell Ekonomi ut Iplom till de examinatorer som fått högst betyg i kursutvärderingarna. Det var Utbildningsutskottets ordförande, Johannes Erikson och Utbildningsutskottets vice ordförande, Lucas Gutzen som delade ut Iplom till examinatorer.

Iplom utdelas till:

  • Simon Schütte – Affective Engineering
  • Helene Lidestam – Ekonomisk analys: Ekonomisk teori
  • Mattias Krysander – Elektronik kandidatprojekt (ISY, Datorteknik)
  • Henrik Pedersen – Molekylär miljöpåverkan (IFM, Kemi)
  • Magnus Nielsen & Emma Enocksson Svenson – Objektorienterad programmering i Java (IDA, Programvara och system)

Att dela ut I-plom är en tradition. Den delas ut årligen av Sektionen för Industriell Ekonomi och är ett sätt att belöna examinatorerna för de av studenterna mest uppskattade kurserna.

Kontakt

Relaterat innehåll

Senaste nytt från LiU

Guldsmeden som följt LiU under 50 år

Guldsmedsmästaren Margareth Sandström har varit en del av LiU:s historia sedan 1975. Då var hon 24 år och fick det ärofyllda uppdraget att skapa LiU:s rektorskedja inför invigningen av Linköpings universitet.

Två manliga forskare framför en dator.

Nyckelmekanism i embryoutveckling gör cancer mer aggressiv

Tumörceller vid tjocktarmscancer utnyttjar en viktig signalväg som normalt styr embryoutveckling. Nu visar forskare hur ett protein som styr utvecklingen av armar och hjärta bidrar till att göra cancercellerna mer benägna att sprida sig.

Berättelser från betongen som berikar forskningen

Emma Dominguez använder sin konst för att synliggöra livet i miljonprogrammen. Nu bidrar hon till akademin via REMSO – där subjektiva berättelser blir kunskap och konst blir ett sätt att tänka annorlunda.