23 november 2021

Helene Lidestam och Simon Schütte får årets I-plom för sin engagemang och pedagogisk skicklighet i kurserna Ekonomisk analys: ekonomisk teori respektive Affective Engineering.

Fyra människor som fått pris diplom och blomma
Magnus Nielsen och Emma Enocksson Svensson, Helene Lidestam och Simon Schütte

På höstmötet delade Utbildningsutskottet av Sektionen för Industriell Ekonomi ut Iplom till de examinatorer som fått högst betyg i kursutvärderingarna. Det var Utbildningsutskottets ordförande, Johannes Erikson och Utbildningsutskottets vice ordförande, Lucas Gutzen som delade ut Iplom till examinatorer.

Iplom utdelas till:

  • Simon Schütte – Affective Engineering
  • Helene Lidestam – Ekonomisk analys: Ekonomisk teori
  • Mattias Krysander – Elektronik kandidatprojekt (ISY, Datorteknik)
  • Henrik Pedersen – Molekylär miljöpåverkan (IFM, Kemi)
  • Magnus Nielsen & Emma Enocksson Svenson – Objektorienterad programmering i Java (IDA, Programvara och system)

Att dela ut I-plom är en tradition. Den delas ut årligen av Sektionen för Industriell Ekonomi och är ett sätt att belöna examinatorerna för de av studenterna mest uppskattade kurserna.

Kontakt

Relaterat innehåll

Senaste nytt från LiU

Drygt 23 miljoner till forskning inom humaniora och samhällsvetenskap

Riksbankens Jubileumsfond beviljar drygt 23 miljoner kronor till forskningsprojekt inom humaniora och samhällsvetenskap vid LiU. Det handlar bland annat om vikten av namn, konsekvenserna av uranbrytning, politisk polarisering och robotar.

Närbild av en hand som stoppar ett röstkuvert i en låda

Så kan den lokala demokratin stärkas

När demokratins grundläggande värden hotas behöver kommunerna stå emot auktoritära strömningar. Vissa reformer kan bidra till en mer motståndskraftig lokaldemokrati. Att införa kommunal parlamentarism är en sådan reform.

Sex personer, tätt ihop, tittar på en dator tillsammans.

LiU i samarbete med NASA

Linköpings universitet och NASA har tillsammans tagit fram en ny workshop om att hantera det oväntade. Kursen ska ge kunskap om, och viss erfarenhet av, att ta beslut i tuffa situationer. I slutet av september hölls en pilot på LiU.