23 november 2021

Helene Lidestam och Simon Schütte får årets I-plom för sin engagemang och pedagogisk skicklighet i kurserna Ekonomisk analys: ekonomisk teori respektive Affective Engineering.

Fyra människor som fått pris diplom och blomma
Magnus Nielsen och Emma Enocksson Svensson, Helene Lidestam och Simon Schütte

På höstmötet delade Utbildningsutskottet av Sektionen för Industriell Ekonomi ut Iplom till de examinatorer som fått högst betyg i kursutvärderingarna. Det var Utbildningsutskottets ordförande, Johannes Erikson och Utbildningsutskottets vice ordförande, Lucas Gutzen som delade ut Iplom till examinatorer.

Iplom utdelas till:

  • Simon Schütte – Affective Engineering
  • Helene Lidestam  – Ekonomisk analys: Ekonomisk teori
  • Mattias Krysander – Elektronik kandidatprojekt (ISY, Datorteknik)
  • Henrik Pedersen – Molekylär miljöpåverkan (IFM, Kemi)
  • Magnus Nielsen & Emma Enocksson Svenson – Objektorienterad programmering i Java (IDA, Programvara och system)

Att dela ut I-plom är en tradition. Den delas ut årligen av Sektionen för Industriell Ekonomi och är ett sätt att belöna examinatorerna för de av studenterna mest uppskattade kurserna.

Kontakt

Relaterat innehåll

Senaste nytt från LiU

Elever och lärare i ett klassrum.

Enkla metoder gjorde lärare bättre på att undervisa

Alla lärares undervisning blev betydligt bättre efter att de fått besök av och återkoppling från experter på sina insatser under lektionen. Det visar en rapport från LiU som sammanställt observationer från 30 grundskolor.

Cellodlingsflaska under ett mikroskop i labb.

De odlar näsvävnad på labbet

LiU-forskare är bland de första i världen att odla mänsklig näsvävnad från stamceller. I den studerar de hur olika virus infekterar luftvägarna. Modellen använder de nu för att undersöka hur en särskild sorts antikroppar kan skydda oss mot infektion.

WASP utökas med initiativet AI for Science

Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse beviljar WASP 70 miljoner kronor till ett nytt initiativ som ska främja användandet av AI-baserade metoder inom akademisk forskning i Sverige.