15 december 2023

Microsoft 365 Copilot kommer att tillgängliggöras för medarbetare i januari 2024.

I januari får medarbetare på LiU, som ett av de första universiteten i Sverige, tillgång till att använda Microsoft 365 Copilot.

– Det är roligt att LiU som ett av första universiteteten i Sverige som får möjlighet att aktivera Microsoft 365 Copilot då det tydligt kopplar till LiU:s strategiska mål att vara ledande inom digitalisering. Med hjälp av Microsoft 365 Copilot får LiU:s medarbetare ytterligare ett kraftfullt verktyg som skapar möjligheter att underlätta forskning och undervisning, säger Joakim Nejdeby, Digitaliseringsdirektör.

Microsoft 365 Copilot är Microsofts AI-tjänst som är integrerad i Microsoft-programvaror och finns till för att underlätta i arbetet. Med hjälp av olika promptar kan den hjälpa till att utföra arbetsuppgifter eller agera bollplank.