Programnämnden för elektroteknik, fysik och matematik vid Tekniska högskolan (EF-nämnden) ansvarar för utbildningar i elektronik, elektroteknik, teknisk fysik, medicinsk teknik, fysik och matematik.

Mötestider 2024

Lisa Berg, nämndsamordnare

Arbetsgrupper

Verkställande avdelningen (VA)

Verkställande avdelningen består av nämndens ordförande och LinTek-representant vilka fattar beslut på nämndens mandat gällande studentärenden och andra löpande ärenden. Utbildningsledare, studievägledare och nämndsamordnare bereder och föredrar ärenden. Verkställande avdelningen har möte varannan till var tredje vecka.

Programplanegrupper (PPG)

PPG består av lärare, studenter, utbildningsledare, studievägledare och nämndsamordnare med stark anknytning till programmen och arbetar främst med detaljfrågor och uppföljning av programmens kurser. PPG är remissinstans vid föreslagna förändringar i programmen och kan även lämna egna förslag till programnämnderna. PPG har möte två till fyra gånger per termin.

PPG1 – Y, Yi, MED, BME, ELE, CSY

Gruppen består av ordförande Martin Enqvist, Håkan Örman, Mats Aigner, Emma Björk, Oscar Gustafsson, tre studentrepresentanter samt utbildningsledare Torun Berlind, studievägledare Helén Karlsson och nämndsamordnare Lisa Berg.

PPG2 – ED

Gruppen består av ordförande Magnus Karlsson, Kjell Karlsson, vakans, vakans, två studentrepresentanter samt utbildningsledare Torun Berlind, studievägledare Robert Nordman och nämndsamordnare Lisa Berg.

PPG3 – DI/EL

Programplanegruppen samarbetar med DM-nämnden. EF representeras av Håkan Örman, Michael Josefsson, Håkan Johansson, en studentrepresentant, utbildningsledare Torun Berlind, studievägledare Kristin Eidner och nämndsamordnare Lisa Berg.

PPG4 – kMat, MMAT, MNQ, TFY, TMA

Gruppen består av ordförande Emma Björk, Håkan Örman, Marcus Ekholm, Lars Alexandersson, Andrew Ross Winters, två studentrepresentanter samt utbildningsledare Torun Berlind, studievägledare Kristin Eidner, studievägledare Anna Somvall och nämndsamordnare Lisa Berg.

Grupperna uppmuntras att vid behov adjungera ytterligare personer.

Programnämnder

Tekniska högskolan