18 mars 2022

Studenterna på de affärsjuridiska programmen har utsett Christina Nordin till årets lärare 2021. Christina undervisar i juridik och har skatterätt som sitt huvudområde. Dessutom är hon avdelningschef för Avdelningen i affärsrätt vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI).

Christina Nordin
Christina Nordin Teiksma Buseva

Studenternas motivering

Christina lyfter kurserna hon undervisar i genom bra och pedagogiska föreläsningar. Hon tar ett stort ansvar för studenternas lärande och ställer alltid upp för sina studenter. Läraren gör allt för studenternas bästa, lyssnar verkligen på vad studenter vill och försöker göra skillnad. Läraren sätter studenterna i första hand och prioriterar att studenterna ska få en bra utbildning och vill att alla ska lyckas.

Hur var det att få denna utmärkelse?

– Jätteroligt! Det betyder väldigt mycket att få uppskattning för det man gör. Jag tycker att det är jätteroligt att undervisa och tycker generellt sett att det inte finns några ”dumma frågor”. Det gläder mig därför mycket att dagens studenter är ganska oblyga och vågar ställa frågor även vid större föreläsningar, säger Christina.

Undervisar i juridik

Christinas huvudområde är skatterätt, där hon har lång praktisk erfarenhet från framför allt Skatteverket, men även från den privata sidan som skattekonsult. Hon undervisar också i förvaltningsrätt och på grundkurser i affärsrätt. Christina är dessutom avdelningschef vid Avdelningen för affärsrätt vid IEI.