02 oktober 2024

Jan Nordström, professor emeritus vid Matematiska institutionen (MAI) har blivit invald i Academy of Science of South Africa (ASSAf).

Forskare vid Matematiska institutionen på Campus Valla har fått strålande nyheter. Fotograf: Charlotte Perhammar

Porträtt på man
Kriteriet för att bli invald i Academy of Science of South Africa (ASSAf) är betydande framsteg när det gäller framsteg och tillämpning av forskning, både nationellt och internationellt. Grattis till medlemskapet, Jan Nordström, professor emeritus vid Matematiska institutionen!

– Tack. Det är ett fint erkännande eftersom ASSAf anses vara väldigt prestigefyllt. Jag ser fram mot att fortsätta bidra till de sydafrikanska matematiska vetenskaperna.

Jan Nordström är också Distinguished Visiting Professor på The University of Johannesburg (UJ).
Läs deras nyhet om utmärkelsen

Om Academy of Science of South Africa

Från assaf.org.za: The Academy of Science of South Africa (ASSAf) was inaugurated in May 1996 by the former President of South Africa and patron of the Academy, Nelson Mandela.

It was formed in response to the need for an academy of science congruent with the dawn of democracy in South Africa – activist in its mission of using science for the benefit of society.

The mandate of the Academy encompasses all fields of scientific enquiry and it includes the full diversity of South Africa’s distinguished scientists. The Parliament of South Africa passed the Academy of Science of South Africa Act (Act 67 of 2001), as amended, which came into operation in May 2002.

ASSAf is the official national Academy of Science of South Africa and represents the country in the international community of science academies. Since its inception, ASSAf has grown from a small, emergent organisation to a well-established academy.