01 oktober 2020

George Baravdish vid avdelningen för Fysik, elektroteknik och matematik (FEM) har tilldelats 250 000 kronor av LiU för att utveckla innovation och kompetens inom området e-lärande genom projektet "Interaktiv individanpassad e-undervisning för aktiv inlärning"

Porträtt av George Baravdish som föreläser framför en whiteboard. Oskarp i förgrunden syns en kamera som spelar in föreläsningen.
George Baravdish i sammanträdesrummet som hans grupp snabbt och enkelt kan rigga för inspelning av lektioner på distans.   Fotograf: Thor Balkhed

Projektet har som övergripande mål att öka aktivitetsgraden hos studenterna i deras lärande i kurser med matematikinnehåll samt effektivisera examination och återkoppling.

-Med det här anslaget kommer vi att ligga i framkant när det gäller både e-undervisning och e-examination. I förlängningen kommer vi att vara väl rustade och kvalitetssäkrade inför ett digitalt läge, säger George Baravdish. Vidare tillägger han att gruppen jobbat aktivt för att utveckla matematikundervisningen de senaste åren och det är roligt att vi nu får möjlighet att ta nästa steg.

Det är lärplattformen Möbius som ska användas där uppgifter kan skapas och implementeras så att de tillsammans med återkoppling blir individuellt anpassade för varje student och där automaträttning kan utföras. Erfarenhet av Möbius finns inom gruppen sedan tidigare bland annat för kursen LiU:s Sommarmatematik som nu blivit mycket uppskattad med över 800 studenter som följde den sommaren 2020.
Medsökande i projektet är: Claes Algström, Tomas Johansson, Lukáš Malý samt Olof Svensson.

Kontakt

Relaterat innehåll

Senaste nytt från LiU

Per Frankelius och Karolina Muhrman står framför en skärm och föreläser.

I Smaklabbet möts idéer om framtidens mat

Smarta traktorer som harvar och drönare som hittar ogräs. I takt med klimatförändringarna utmanas matproduktionen. Hur kan tekniken hjälpa oss, och hur kommer maten att smaka? I Smaklabbet utforskas framtidens livsmedel.

Jonas Rohdin, Steve Lien, Martin Vikblad och Chipo Ziyambe.

LiU och Stanford utvecklar drönarteknik för skogsbrandsövervakning

Studenter från Linköpings universitet och Stanford har utvecklat en drönare som kan hjälpa brandmän att bekämpa skogsbränder på ett säkrare och smartare sätt.

Många vill läsa program på LiU - antagningsbeskedet är här

Intresset för LiU:s utbildningsprogram har ökat, men totalt sett har något färre antagits jämfört med förra hösten. Samtidigt har vissa program, som Läkarprogrammet och vissa civilingenjörsprogram, tagit in fler studenter.