16 november 2020

Björn Oskarsson och Mårten Fristedt får årets I-plom för sin engagemang
och pedagogisk skicklighet i kurserna Inköp (TETS23) respektive Logistikanalys (TETS57).

Björn Oskarsson och Mårten Fristedt prisas för utmärkt arbete
foto: Maryam Kamil

Att dela ut I-plom är en tradition. Den delas ut årligen av Sektionen för Industriell Ekonomi och är ett sätt att belöna examinatorerna för de av studenterna mest uppskattade kurserna.

I-plom delas ut för de fem (i år sex) kurser som fått högst betyg i EVALIUATE, dock minst 4.0, där minst 10 studenter och minst 25 % av kursens studenter besvarat kursvärderingen. Kursen ska vara obligatorisk för studenterna i civilingenjörsprogram i industriell ekonomi eller civilingenjörsprogram i industriell ekonomi- internationell eller ingå i en teknisk inriktning eller masterprofil.

Resultatet om helhetsbetyget på kursen

4,70 helhetsomdöme

Inköp (TETS23): 60 studenter läser kursen, 27 svarade (45,00%)   

4,69 helhetsomdöme

Logistikanalys (TETS57): 79 studenter läser kursen, 36 svarande (45,57%).

3,75  medelvärdet

Medelvärdet för hela LiU generellt i kategori ”helhetsbetyget på kursen”  1 är lägst betyg och 5 är högst betyg.

Vill du få högre delaktighet?

Fem tips för högre svarsfrekvens

Studentkårerna har samlat in åsikter om vad som kan motivera studenterna att svara på kursvärderingar. Här finns deras bästa tips samlade.

Kontakt

Utbildningsprogrammen

Organisation

Senaste nytt från LiU

Två studenter testat sin robotdamsugare

Smart teknik i studenternas händer

Hur får man en robot att tänka själv? Studenter på Linköpings universitet testar mekatronik i praktiken – och ser sina kodrader väcka maskiner till liv!

Blommande trädgren framför husfasad

LiU på global topplista för anseende

För första gången tar sig Linköpings universitet in på topplistan när brittiska Times Higher Education rankar lärosätens anseende globalt.

Andreas Fejes vid räcke.

Vinst före pedagogik – den dolda läroplanen som styr komvux

Marknadens villkor skapar en sorts dold läroplan som sätter den riktiga läroplanen ur spel. Betygssättning och undervisning anpassas efter vinst- och effektivitetskrav. Det framkommer i intervjuer med komvux-lärare som gjorts av forskare vid LiU.