Fotografi av Linda Mannila

Linda Mannila

Gästprofessor

Publikationer

2026

Mohsen Asgari, Linda Mannila, Filip Strömbäck (2026) How Aligned are Humans and Large Language Models in Evaluating Computational Thinking Tasks? INFORMATICS IN SCHOOLS. FOSTERING PROBLEM-SOLVING, CREATIVITY, AND CRITICAL THINKING THROUGH COMPUTER SCIENCE EDUCATION, ISSEP 2025, s. 111-124 (Konferensbidrag) Vidare till DOI

2025

Katarina Sperling, Linnéa Stenliden, Linda Mannila, Jonas Hallström, Charlotta Nordlöf, Fredrik Heintz (2025) Perspectives on AI literacy in Middle School Classrooms: An Integrative Review Postdigital Science and Education, Vol. 7, s. 719-749 (Artikel i tidskrift) Vidare till DOI
Linnéa Stenliden, Linda Mannila (2025) AI-litteracitet för lärare: Att navigera i ett föränderligt utbildningslandskap. Digital kompetens för lärare, s. 211-226 (Kapitel i bok, del av antologi)
Linda Mannila, Jonas Hallström, Charlotta Nordlöf, Fredrik Heintz, Katarina Sperling, Linnéa Stenliden (2025) Framing AI Literacy for K-12 Education: Insights from Multi-Perspective and International Stakeholders ACE '25: Proceedings of the 27th Australasian Computing Education Conference, s. 85-94 (Konferensbidrag) Vidare till DOI

2024

Mohsen Asgari, Linda Mannila, Fong-Chun Tsai, Filip Strömbäck (2024) Humans or Machines for Teaching: Trust and Preferences among University Students PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION TECHNOLOGY AND COMPUTERS, ICETC 2024, s. 17-25 (Konferensbidrag) Vidare till DOI

Nyheter

Om avdelningen

Kollegor vid AIICS

Om institutionen