2023 Linda Mannila, Teemu Leinonen, Merja Bauters, Marjaana Veermans (2023) Student and teacher co-agency when combining CT with arts and design in a cross-curricular project Computers and Education Open, Vol. 4, Artikel 100132 Vidare till DOI Linda Mannila (2023) Viewing the Finnish national curriculum through AI glasses: participatory design for integrating AI in grades 1-9 Linda Mannila, Mia Skog (2023) "Look at our smart shoe" - a scalable online concept for introducing design as part of computational thinking in grades 1-6 Linda Mannila (2023) Integrating Programming in Other Subjects at Primary Level: Tool, Glue or Ideation Teaching Coding in K-12 Schools Vidare till DOI Filip Strömbäck, Linda Mannila, Mariam Kamkar (2023) Using Model-Checking and Peer-Grading to Provide Automated Feedback to Concurrency Exercises in Progvis ACE '23: Proceedings of the 25th Australasian Computing Education Conference, s. 11-20 Vidare till DOI
Linda Mannila, Teemu Leinonen, Merja Bauters, Marjaana Veermans (2023) Student and teacher co-agency when combining CT with arts and design in a cross-curricular project Computers and Education Open, Vol. 4, Artikel 100132 Vidare till DOI
Linda Mannila (2023) Viewing the Finnish national curriculum through AI glasses: participatory design for integrating AI in grades 1-9
Linda Mannila, Mia Skog (2023) "Look at our smart shoe" - a scalable online concept for introducing design as part of computational thinking in grades 1-6
Linda Mannila (2023) Integrating Programming in Other Subjects at Primary Level: Tool, Glue or Ideation Teaching Coding in K-12 Schools Vidare till DOI
Filip Strömbäck, Linda Mannila, Mariam Kamkar (2023) Using Model-Checking and Peer-Grading to Provide Automated Feedback to Concurrency Exercises in Progvis ACE '23: Proceedings of the 25th Australasian Computing Education Conference, s. 11-20 Vidare till DOI
Artificiell intelligens och integrerade datorsystem (AIICS) Verksamheten vid avdelningen AIICS, Institutionen för datavetenskap, är fokuserad på forskning och undervisning inom artificiell intelligens, dess teoretiska grunder och dess tillämpningar.
Olov Andersson Postdoktor Mohsen Asgari Doktorand Cyrille Berger Universitetslektor David Bergström Doktorand Marcel Bollmann Universitetslektor Christer Bäckström Universitetslektor, Docent Peter Dalenius Universitetsadjunkt Patrick Doherty Professor Ehsan Doostmohammadi Doktorand Dominik Drexler Doktorand William Ejnervall Amanuens Leif Eriksson Doktorand Johannes Klaus Fichte Universitetslektor Martin Forsberg Amanuens Markus Fritzsche Doktorand Martin Funkquist Doktorand Hector Geffner Gästprofessor Daniel Gnad Biträdande universitetslektor Christoffer Gärdin Amanuens Julia Hannu Forskningsingenjör Fredrik Heintz Professor, Avdelningschef, Enhetschef Oskar Holmström Doktorand Paul Höft Doktorand Peter Jonsson Professor, Enhetschef Marco Kuhlmann Proprefekt, Professor, Enhetschef Jenny Kunz Doktorand Jonas Kvarnström Universitetslektor, Docent Lars Johan Källström Victor Lagerkvist Universitetslektor, Docent Katerina Linden Dennis Malmgren Mikael Nilsson Ulf Nilsson Professor emeritus George Osipov Doktorand Tommy Persson Forskningsingenjör Fredrik Präntare Doktorand Fawad Qayum Koordinator Resmi Ramachandran Pillai Postdoktor Piotr Rudol Forskningsingenjör Ali Sahraee Doktorand Erik Sandewall Professor emeritus Jendrik Seipp Biträdande universitetslektor, Docent Md Fahim Sikder Doktorand Mika Skjelnes Doktorand David Speck Postdoktor Simon Ståhlberg Förste forskningsingenjör Andrzej Szalas Professor emeritus Mattias Tiger Postdoktor Olle Torstensson Doktorand Mariusz Wzorek Forskningsingenjör Daniel de Leng Forskningsingenjör Visa alla Visa färre
Institutionen för datavetenskap (IDA) En av de största datavetenskapliga institutionerna i norra Europa med forskning och utbildning inom AI, människa-datorinteraktion, programvaruteknik och datorsystem, och data science. Verksamheten är inriktad mot både teknisk och filosofisk fakultet.