08 november 2023

Möt doktoranderna som verkar i gränslandet mellan akademi och praktik. Deras uppgift är att undersöka hur en rättvis klimatomställning kan förverkligas på en lokal nivå.

De sju doktoranderna mot en bakgrund av träd
Från vänster: Marjan Tavakoli, Agathe Malbet, Gavin Nilsson Lewis, Bahareh Maleki, Ida Röstlund, Sara Malm och Kim von der Heide

De sju doktorander som rekryterades under våren till forskarskolan Just Transitions är nu på plats. De har alla minst en handledare från akademin och en från praktiken.

— Vi är verkligen glada att doktoranderna är på plats, och det finns en bredd och spänst i konstellationen som vi ser fram emot att arbeta med de närmsta åren, säger Stefan Holmlid, Institutionen för datavetenskap vid LiU och ledare för forskarskolan.

Den första doktorandkursen har startat och diskussionerna kring vad forskningen ska fokusera på är i gång. Läs mer om om doktoranderna och deras handledare på plattformen Urban Futures: Möt doktoranderna.

Nyheter inom forskarskolan Just Transitions