BKV har en mycket framgångsrik och expansiv forskningsverksamhet, vi bedriver viktig utbildningsverksamhet och vi samverkar nära med våra regioner.
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) vid BKV ger professionellt och ändamålsenligt administrativt stöd till medarbetare, studenter och våra olika samverkanspartners. VS utgör ett professionellt ledningsstöd till BKV:s ledning och institutionsstyrelse och i vårt uppdrag ingår att bistå med planering och uppföljning av institutionens verksamhet. Verksamhetsstödet vid BKV ska vara professionellt, ändamålsenligt och nytänkande och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla, förnya och förvalta administration och stödprocesser.
Vi arbetar nära verksamheten och där lyhördhet både för verksamhetens behov liksom att våga tänka fritt och göra nytt i våra olika professioner och sammanhang är viktigt för oss.
Vi samarbetar nära med Regionerna, Universitetsförvaltningen, Medicinska fakulteten och LiU:s institutioner, m.fl. i alla slags frågor.
Verksamhetsstödets uppdrag spänner över områden som rör:
- Ekonomi, inköp och upphandling (idag organiserat i pilotverksamhet EKUS 2020-2022)
- HR
- Utbildningsadministration
- Forskningsadministrativt stöd
- Disputationer
- Verksamhetsnära administration
- Avtalssamordning
- Ledningsstöd
- Registratur och arkiv
- IT, digitalisering och infrastruktur
- Kommunikation
- Konferenser och nätverk
- Kris och säkerhet
- Service, infrastruktur och lokaler
Vid avdelningen för verksamhetsstöd arbetar idag drygt ett femtiotal medarbetare med olika slags verksamhetsstöd till kärnverksamheten.
Avdelningen är indelad i fyra enheter som alla leds av en enhetschef:
- Enheten för Utbildningsadministration (UTBAD)
- Enheten för Verksamhetsnära administration (VERAD)
- Enheten för HR (HR)
- Enheten för Service och Infrastruktur (SOI)
Ekonomi, IT och kommunikation tillhör organisatoriskt Universitetsförvaltningen vid LiU men samordnas inom ramen för verksamhetsstödets uppdrag på BKV.
Besök våra medarbetarsidor för att läsa mer om uppdrag, våra olika arbetsuppgifter och för kontaktuppgifter.