CKS nyhetsbrev håller dig uppdaterad på vad som är på gång och ger dig det senaste om aktuell forskning, evenemang och nyheter från CKS.

CKS nyhetsbrev skickas digitalt ungefär fem gånger per år.

Genom nyhetsbrevet får du som läsare ta del av aktuella nyheter, information och forskning från CKS. Du serveras ett smörgåsbord av det mesta som händer på CKS där du själv kan välja vad du vill fördjupa dig i och veta mer om.

Vill du prenumerera?

Klicka här för att prenumerera på CKS nyhetsbrev

Läs mer om LiU:s behandling av personuppgifter.

Läs de senaste nyhetsbreven från CKS

Juni 2024

Läs om Linköpings kommuns nya klimatråd som CKS samordnar, om en ny rapport om bogemenskaper och CKS-forskaren som samtalar i samverkanspodden "The Art of Collaborating"

Läs hela nyhetsbrevet här

Tidigare nyhetsbrev 2024

Mars 2024

Nyheter från CKS

en man på en stege vid en röd stuga med flera stegar resta mot fasaden

Bygg- och bogemenskaper – svaret på stora samhällsutmaningar?

Med en befolkning som blir allt äldre står Sverige står inför flera olika utmaningar. En ny rapport från CKS visar att bygg- och bogemenskaper skulle kunna vara en del av svaret på några av våra största samhällsutmaningar.

Porträttbild på en kvinna utomhus med en tegelbyggnad i bakgrunden

CKS-forskare huvudtalare på EDAY 2024

Den 29 maj går EDAY 2024 av stapeln, en återkommande mötesplats för lokala, regionala och nationella aktörer inom energi- och miljöområdet. En av huvudtalarna är Brita Hermelin, professor i kulturgeografi på Centrum för kommunstrategiska studier, CKS

Flygfoto över England och Frankrike

Ny studie kartlägger skillnader i befolkningsutveckling inom länen

Det är stora skillnader i befolkningstillväxt inom och mellan Sveriges län. Det visar en ny studie från Centrum för kommunstrategiska studier, CKS.

Centrum för kommunstrategiska studier