CKS nyhetsbrev håller dig uppdaterad på vad som är på gång och ger dig det senaste om aktuell forskning, evenemang och nyheter från CKS.

CKS nyhetsbrev skickas digitalt ungefär fem gånger per år.

Genom nyhetsbrevet får du som läsare ta del av aktuella nyheter, information och forskning från CKS. Du serveras ett smörgåsbord av det mesta som händer på CKS där du själv kan välja vad du vill fördjupa dig i och veta mer om.

Vill du prenumerera?

Klicka här för att prenumerera på CKS nyhetsbrev

Läs mer om LiU:s behandling av personuppgifter.

Läs tidigare nyhetsbrev från CKS

Mars 2024

Möt CKS nya ordförande, läs om CKS-forskarna som deltar i Landsbygdsriksdagen och om flera nya rapporter från CKS.

Läs hela nyhetsbrevet här

Nyhetsbrev 2023

December 2023

Mars 2023

Nyheter från CKS

katarina_sandberg

Första publiceringen en viktig milstolpe i doktorandutbildningen

Katarina Sandberg, doktorand i statsvetenskap, har nått en milstolpe i sina doktorandstudier. Häromveckan fick hon sin första artikel publicerad i en vetenskaplig tidskrift.

en väg in och ut från en rondell

Har storleken betydelse? Det beror på, säger ny forskning om kommundelningar

Svenska kommuner står inför stora utmaningar och det har under en tid funnits en stark tro på att bästa lösningen är att slå ihop kommuner. Nu visar en färsk studie från CKS av bl.a. Gissur Ó Erlingsson att delningar av kommuner  kan ha bättre effekt.

en man i rutig skjorta och kavaj vid ett konferensbord

Möt CKS nya ordförande Niklas Borg

I januari togs beslut om en ny styrelse på Centrum för kommunstrategiska studier, CKS. Den nya styrelsen, som är vald på en period av tre år, leds av Niklas Borg, kommunalråd och vice ordförande i kommunstyrelsen i Linköpings kommun.

Centrum för kommunstrategiska studier